Visitekaartjes lijken vandaag de dag misschien wat ouderwets, nu we in een digitale wereld leven waarin contactgegevens binnen enkele seconden kunnen worden uitgewisseld via onze smartphones. Toch raad ik mijn klanten vaak aan om visitekaartjes te blijven gebruiken. Waarom? Omdat visitekaartjes nog steeds veel waarde in zich hebben voor jouw onderneming! In deze blogpost ontdek je mijn two cents on de meerwaarde van visitekaartjes vandaag de dag.
Een visitekaartje biedt een tastbare en meer persoonlijke manier om iemand jouw gegevens door te geven dan gewoon doorheen het gesprek jouw website of Instagram te vermelden. Wanneer je een visitekaartje overhandigt, laat je een tastbare herinnering achter die achteraf een meer betekenisvolle indruk nalaat. Je toont ook aan dat je oog hebt voor detail.
Daarbij is een visitekaartje ook veel meer memorabel: mensen steken het ergens weg, en zien het gegarandeerd later opnieuw. Herhaling werkt!
Daarnaast biedt een visitekaartje ook de mogelijkheid om jouw merkidentiteit in de verf te zetten. Van het doortrekken van je branding op je visitekaartje, tot de papierkeuze, kleurkeuze en keuze qua vorm, een visitekaartje communiceert jouw stijl, waarden en persoonlijkheid. Een goed ontworpen en uniek visitekaartje kan een onvergetelijk eerste indruk geven van jouw merk!
Tenslotte misschien wel het belangrijkste voordeel van visitekaartjes, en dat is dat ze professioneler overkomen. Het overhandigen van een visitekaartje wanneer je over jouw onderneming tegen iemand praat, impliceert een professionele, betrouwbare attitude. En als ‘t dan nog een aantrekkelijk en verzorgd kaartje is, toon je opnieuw dat je oog hebt voor detail!
Natuurlijk hangt het gebruik van visitekaartjes ook af van jouw branche, activiteit en doelgroep. In sommige sectoren zijn visitekaartjes nog steeds een echte must-have. Dit terwijl ze in andere sectoren intussen wel minder vaak worden gebruikt. Maar zelfs als je denkt dat visitekaartjes niet nodig zijn in jouw branche, kan het nooit kwaad om er een paar bij je te hebben. Je weet maar nooit wanneer je ze nodig zult hebben!
In deze blogpost had ik het kort over de meerwaarde van visitekaartjes vandaag de dag. Heb jij nood aan een fris visitekaartje, of is jouw branding in ‘t algemeen aan een opfrisbeurt toe? Aarzel niet om contact op te nemen! Ik help je graag verder.
Ontdek meer visitekaartjes-ontwerpen op mijn Instagram!