Met de opkomst van apps zoals Canva vragen velen zich nog af waarom ze in godsnaam nog zouden investeren in een grafisch ontwerper voor het ontwerpen van communicatiemateriaal voor hun onderneming. Waarom zou ik niet gewoon uit Canva een logo halen? Of een template gebruiken voor mijn flyer? Hoe verleidelijk het ook is, is dit geen goed idee als je op lange termijn wil investeren in jouw onderneming. Vroeg of laat zal je merken dat je nood hebt aan professioneel design, en hier zijn 5 redenen waarom dat zo’n meerwaarde kan zijn voor jouw onderneming.
De enige manier waarop potentiële klanten zich jouw merk herinneren, is als je een blijvende indruk nalaat en niet versmelt tussen de rest. Een doordachte, aantrekkelijke look helpt je opvallen tussen de massa. Wanneer een designer voor jou een huisstijl ontwikkelt, zal er niet enkel gekeken worden naar ‘wat mooi is’, maar ook nagedacht worden over jouw concurrentie. Samen ontdekken we trends en veel terugkomende thema’s in de visuele identiteit en communicatie van jouw concurrenten, en bekijken we hoe we daar doelgericht van kunnen afwijken, zodat jij opvalt in de zee van concurrentie.
Een stijlvolle branding en professioneel ontworpen brand touchpoints geven je onderneming een professionele, betrouwbare uitstraling. Wanneer jouw communicatiemateriaal zoals je website en sociale media duidelijk aantoont dat je oog hebt voor detail en een professionele look hebben, toon je aan je potentiële klanten dat ze ook in hun klantervaring diezelfde professionaliteit en oog voor detail mogen verwachten.
Een designer kent jouw merk en visuele identiteit door en door en zal altijd zorgen voor consistentie in je branding over al je platformen en touchpoints, wat cruciaal is voor de herkenbaarheid van je merk. Geen gepuzzel meer van allerlei losse kleuren die je ooit hebt gebruikt, verschillende lettertypes en wazige logo’s, maar een uniforme, herkenbare merkidentiteit.
Branding geeft jouw onderneming een gezicht. Het maakt jouw waarden en persoonlijkheid tastbaar, niet enkel voor je klanten maar ook voor jezelf. Wanneer we jouw huisstijl en communicatiemateriaal ontwerpen, gaan we niet enkel kijken naar wat mooi is. We zoeken visuele elementen zoals kleuren, lettertypes, illustraties,… die helemaal matchen met jouw onderneming, maar ook met jou als persoon.
De visuele identiteit van een merk is het gezicht van de onderneming en communiceert het verhaal van jouw zaak naar jouw (potentiële) klant. Klanten zien direct of jij matcht met hun stijl, hun waarden, waar zij naar op zoek zijn, en vellen altijd meteen een eerste oordeel van jouw onderneming op basis van het uiterlijk ervan. Zorg daarom dat je huisstijl helemaal matcht met wie jij bent, want alleen zo trek je de klanten aan die jij wil aantrekken.
Ben je overtuigd dat branding een duurzame, belangrijke investering is om jouw bedrijf de waarde te geven die het verdient? Bekijk onze diensten en ontdek hoe wij je hierbij kunnen helpen!